یادداشت های معلمی در پکن

اشنایی با پکن

جمعه, ۲۸ دسامبر ۲۰۱۲، ۰۴:۳۴ ب.ظ
پکن پایتخت و دومین شهر بزرگ کشور چین است که در شمال غرب این کشور قرار دارد.

beijing


مرکز جمهوری خلق چین و یکی از شهرهای مشهور و کهن دنیا می باشد که دارای قدمتی سه هزار ساله است . مناظر و چشم اندازهای زیبای شهر پکن دارا بودن آب و هوای اقلیمی گرم و نیمه مرطوب برخورداری از هر چهار فصل به صورت واضح و مشخص و سرشار از محصولات متنوع و گوناگون که از ویژگی های بارز این شهر می باشد. مساحت شهر پکن بیش از 16800 کیلومتر مربع است شهر پکن مرکز خطوط ارتباطی و حمل و نقل هوایی راه آهن و آزاد راههای زمینی کشور محسوب شده و در عین حال بزرگترین مرکز علوم و فنون پیشرفته و مدرن در چین می باشد. 
ساختار پکن
شهر پکن به همواری سطح و معماری همگون ساختمان هایش معروف است. تنها یک تپه در پهنه شهر قرار دارد و آن پارک جینگ شان درشمال شهر ممنوعه است. همچون معماری شهر ممنوعه، خیابان‌های شهر پکن بصورت مستطیل های متحدالمرکزی دورادور شهر را احاطه کرده اند.
در پکن پیشرفتهای بسیار بزرگی در زیرساخت های شهری روی داده است، که می توان علت آن را در میزبانی بازیهای تابستانی المپیک 2008 جستجو کرد. هم اکنون می توان راه آهن ها، جاده ها، شاهراه ها و چراغ های بین المللی فراوانی را مشاهده کرد که به پکن منتهی می شوند برای خلق شگفتی های جدید معماری، میلیاردها دلار صرف شده است. مرکز ملی هنرهای نمایشی که به شکل تخم مرغ طراحی شده است و ورزشگاه ملی پکن از این دسته هستند. وجود این ساختمان ها با ظواهری درخشان٬ نشانگر هویت جهانی مدرن امروز پکن است. 


  • محمدی

نظرات  (۳)

سلام
بی صبرانه منتظر مطالب جدید هستیم.
شاد باشید
پاسخ:
سلام مرسی , ایشالا به زودی شاهد مطالب جدیدتر خواهی بود
سلام داداش. خوبید. خیلی سایت قشنگی دارید. شرمنده این روزا ما نمیتونیم بیایم تو اسکایپ چون که اینترنت اینجا سخت با اسکایپ وصل میشه
پاسخ:
سلام . ممنون نظر لطف شماست تشکر که به سایت سر زدی 
سلام. می خواستم بدون برای اعزام کلا چه چیزایی نیاز است؟زبانت باید چه جور باشه؟ بدون زبانم میشه رفت یا نه؟
پاسخ:
باسلام
در دوره ما یکی از زبان های عربی یا انگلیسی به انتخاب خود بود اما امسال فقط زبان انگلیسی است در حد مکالمه روزمره
برای اطلاعات بیشتر در قست پیوندهای وبلاگ به سایت اداره کل مدارس خارج ازکشور مراجعه کنید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی